Autor Nachricht

Stefan Roess

(Administrator)

Reg. Datum: 19.11.07

geändert von: Stefan Roess - 20.10.08, 14:09:15

-----------------------------
DEUTSCH
-----------------------------

Hi GPLRACER!

Das neue Jahr 2009 rückt immer näher und eure Meinung ist gefragt.

- Welche Mods wollt ihr nächstes Jahr fahren?
- Auf welchen Strecken wollt ihr die Mods fahren?
- Sollen wir die Renntage und Startzeiten beibehalten?
- Was findet ihr bei GPLRACER gut und was nicht (z.B. Homepage, Forum, ...)?
- ...

Konstruktive Kritik ist willkommen. Lob natürlich auch freuen

Eure GPLRACER Administration

----------------------------------
ENGLISH
----------------------------------

Hi GPLRACER!

The new year 2009 is getting closer and we want your opinion.

- Which mods do you want to drive next year?
- On which tracks do you want to race the mods?
- Shall we keep the racing days and starting times?
- What do you like about GPLRACER and what not (e.g. homepage, forum...)?
- ...

Constructive criticism and also approval is welcome.

Your GPLRACER Administration

GPL Easy Installation Guide
GPL Empfohlenes Fahrer Verhalten
www.GPLworld.eu
www.GPLRACER.eu
20.10.08, 14:08:36
| E-Mail | Private Nachricht | Suchen | | Zitat | Editieren | IP-Adresse |

paul skingley

(Administrator)

Reg. Datum: 04.01.08

I prefer 66 and 69 with some TC.

As for tracks....anywhere !

paul
20.10.08, 15:17:45

Uwe Herrling

(User)

Reg. Datum: 21.12.07

geändert von: Uwe Herrling - 20.10.08, 15:30:54

Für mich dasselbe bitte, aber auch ein bisschen 65er lachen

Und überhaupt - ich komme auch, wenn ihr alles ganz anders macht lachen

Mischung aus "Standard/Sonderstrecken" ist für mich so sehr gut, mit allerdings doch einer Einschränkung: Die unbekannten Strecken sollten kurz/simpel genug sein, sie in max. 2h wirklich draufhaben zu können.

Grüße
Uwe
20.10.08, 15:25:37

vosblod

(User)

Reg. Datum: 23.09.08

Which mods do you want to drive next year?
Having only been racing GPL a few months only done the 65 and 67's. I like the 65's but am happy to try other MODS

Don't know the tracks that well yet so happy to race anywhere

I like the Tuesday races. An hour later would be better but I am biased as I am on UK time. Guess it is coincidence but GPL Racers 65 races run on alternative Tuesdays to UKGPL's which fits in really well for me. Would be great if that happens again

Being new I have looked at quite a few sites. GPLRACER's is excellent and easy to follow so no changes

Regards, Vos

"Do or do not... there is no try"
Clark-Hill Racing
20.10.08, 15:46:15

Tom Schlosser

(User)

Reg. Datum: 22.05.08

My preferences are in this order: 66, 69, 65
Reason is: 66ers are new, versatile and the most sophisticated mod. I only prefere 69ers over 65ers because its a long time ago I drove them and I begin to feel this itching again. I understand there are a lot of people in GPLRACER who are limited to 65ers (hardware issues). Maybe a 65Cup and a combined 66+69Cup could be a compromise.

Every track you manage to run on your servers propperly. Good mixture of classics and exots. Not much very long tracks. Targa and IoM should be fun events zwinkern

I had no problems with them.

- What do you like about GPLRACER and what not?
I like the servers. They are very well maintained and credible. They are a main pillar of the iGOR racelist.

- ...
I'm thinking about what whould happen if we establish 'Streichergebnisse'. Every racer has to nix e.g. five results. This could help people with less time to participate to better keep up with the table leaders. It whould also smooth out interruption time or TECHs/DNFs. (I think of Achim's network problems, vacation an my hardware failure pause with this.) Of course it could result in less participation in the last races because of using up the joker races. But I think most of us race because of the fun. Has anyone allready experience with this in an other league?

Thomas
20.10.08, 17:01:17

Heinz Ebel

(User)

Reg. Datum: 01.10.07

Hallo zusammen,

soweit ich das (noch) weis zwinkern haben die "gplracer" ihre Wurzeln in der 65er Mod. .., und diese Mod. sollte allein schon aus DEM Grunde auch die Basis im nächsten Jahr sein, meine Meinung! zwinkern

Was die 66er bzw. die 69er angeht .., nun ja .., ich hatte mich ja schon so einige Male PRO 69er ausgesprochen; wobei ich mittlerweile auch etwas mehr "Freundschaft" mit den 66er geschlossen habe zwinkern .., will da also gar nix mehr zu sagen.

Die Streckenauswahl /Streckenmischung für die 65er in diesem Jahr fand ich hervorragend! freuen

Was die Zeiten angeht; also ich bekomme sicher Probleme, wenn die Dienstagabend-Starts (noch) später als 20:30 angesetzt werden sollten. Mir persönlich wäre sogar ein Start um 20:00 lieber; man ist dann auch noch nicht so müde wie 1/2 Stunde später zwinkern

Aber ich sehe ein, dass wir hier einen für Alle vertretbaren Kompromiss finden müssen, bzw. die Startzeit 20:30 einfach beibehalten. freuen

@Uwe: freuen
... Strecken die man in ca. 2 Std. "gelernt" haben sollte. Mmmh .., also 2 Std. ist schooon eine ganze Menge .., da kann man z.B. 20 Runden Brno49 fahren lachen .., und nach 20 Runden kennt man DIE Strecke auch, oder? zwinkern

Ich möchte dieses Forum an dieser Stelle auch nochmal zum Anlass nehmen, allen Beteiligten, Admins u.a. .., die diese /unsere GPL-Fahrerei überhaupt erst "am Leben" erhalten bzw. überhaupt erst möglich machen, für alle ihre Mühen und aufopfernde Tätigkeiten herzlich zu danken!!!

Ich lasse mich einfach mal von den Plänen für 2009 überraschen, wobei ich nochmal anmerken will, dass mir das Strecken- und MOD.-Angebot für 2008 sehr gut gefallen hat.

Heinz
20.10.08, 17:04:59

AndreasL

(User)

Reg. Datum: 01.01.08

geändert von: AndreasL - 20.10.08, 20:16:17

Mods? I want full grids and different cars. I wish for a big 69 league somewhere. I hope I can drive 65ers here next year. 66 is okay but its just Ferrari and Brabham in the races. If there were rules that you must use every car one time it would be intresting.

Tracks? I like the original ones in the 65-69 mods because I dont need to learn them. It is a question of time. If they are new a prefer shorter ones because it goes faster to learn. And I want a home grand prix. (Sweden)

Times? Tuesdays are good now. Next year I dont know.

GPLRACER? I would ofcourse like more English. I use googletranslate after races to see what you say but it is really dumb. (not you,google)

I would like a more even pointssystem and points for dnf. It should pay of too start races and "be there" Some races I have felt like it is no point to try to catch say 5th place because it only 2 points and if I crasch it is -30 points.

I am relly glad GPLRACER is here and let me race with all the nice people. And for all the work you do with races and computerstuff. SUPER GPLRACER I respekt you and THANK YOU.

Andreas Lewau
20.10.08, 20:12:37

Thor Fischer

(User)

Reg. Datum: 19.12.07

Hallo erst mal!

Wow, es spricht für diese Liga, so eine Umfrage zu machen. Respekt!

- "Welche Mods wollt ihr nächstes Jahr fahren?"

Hmm, mein Schwerpunkt wird der 65er bleiben, werde vlt. mal bei den 66ern reinschauen - wenn ich in der Winterpause zum Üben komme und ein besseres Verständnis für die Fahrphysik entwickeln kann.
Ansonsten gilt hier weiterhin: "nix mit Flügeln" zwinkern

- "Auf welchen Strecken wollt ihr die Mods fahren?"

Gerne wieder eine Mischung aus Historischen und auch mal Fantasy, solang das Layout einigermaßen zu dem Mod passt (Brno65 statt Brno49!?)

- "Sollen wir die Renntage und Startzeiten beibehalten?"

Ja, hat hier prima gepasst! Wäre aber auch flexibel für 1/2 Std. früher oder später, nop

- "Was findet ihr bei GPLRACER gut und was nicht"

Positiv:
* gute Organisation der Rennen
* fundierte ReKo-Entscheidungen und klasse Berichte
* überwiegend respektvoller Umgang in Chat und Forum
* Umfragen wie diese hier
* "Funevents" ohne Punktestress

Negativ:
* anfänglich späte Information über Reko-Entscheidungen
* späte Mitteilung der Rundenzahlen für die Events
* gelegentl. Serverprobleme / Lags auf dem 6er
* kaum Fahrbetrieb ausserhalb offizieller Trainings & Rennen

Fazit:

Auch ohne große Veränderungen werde ich mich hier weiterhin wohlfühlen können. Ich werde in 2009 wieder sehr gern dabei sein!

Danke an alle beteiligten FahrerkollegInnen, die ReKo und Organisatoren von GPLRACER für ihr Engagement und die sicherlich nicht immer angenehme Arbeit.

Weiter so! cool

Gruß,
Thor

visit Miss GPLRACER
visit my garage
20.10.08, 20:24:06

CadavreAroues

(User)

Reg. Datum: 02.10.08

Hi GPLRACER's !

Belgian LBGPL is also racing mods on tuesdays. Would be nice if we could share servers for common races, even with keeping separate championships freuen

http://www.lbgpl.be

Cad cool
21.10.08, 02:13:47

Andi Stangl

(User)

Reg. Datum: 26.12.07

Thanks for the poll!

First and most important: A VERY BIG THANK YOU TO ALL PEOPLE WHO MAKE GPLRACER HAPPEN!!!! No Names, you all know who those freaks are lachen

now....
65 because its the origin of GPLRACER and its fun to drive
66 because the cars are driveable versions of the 67 zwinkern
69 ....well, for some fun events definitely yes
67 ...., hey! why not!

this season was a very good example of a mixture between standard and new tracks. I do not like fantasy tracks and very long tracks

ok for me!

The league is like it should be!!!!
Things I would put on the wishlist:
> a more intuitive forum structure
> I like the idea of two void results that do not count to the championship
> I would love to have more pickup races, but I have myself too less time traurig

So let´s go on with the fun in 2009 fan
21.10.08, 15:20:09

Piet Sach

(Gold-Member)

Reg. Datum: 01.01.08

Für mich ist nach wie vor alleine der 65er Mod interessant. Die Mischung der Kurse wie in diesem Jahr find ich prima. Ab und zu mal ein Fun-Event oder Rennen mit einer anderen Liga ist auch prima.

Gruß,
Piet
21.10.08, 21:44:50

Rémy Roesz

(Betatester)

I proposed to organize a 66 championship at the BCRL league, based on Wolfgang's RSL idea from last january. One team with 2 divisions 3L and others based on tracks... But I got only a few votes, so a aborted that project already. Maybe i'll drive the 66 here... Still pro mod?

22.10.08, 13:55:06

Stefan Roess

(Administrator)

Reg. Datum: 19.11.07

Zitat von Rémy Roesz:
I proposed to organize a 66 championship at the BCRL league, based on Wolfgang's RSL idea from last january. One team with 2 divisions 3L and others based on tracks... But I got only a few votes, so a aborted that project already. Maybe i'll drive the 66 here... Still pro mod?

Salut Remy!

Yes, 65 will still be raced in pro mode.

Cu
Stefan

GPL Easy Installation Guide
GPL Empfohlenes Fahrer Verhalten
www.GPLworld.eu
www.GPLRACER.eu
22.10.08, 14:04:40

Rémy Roesz

(Betatester)

geändert von: Rémy Roesz - 22.10.08, 15:09:25

Zitat von Stefan Roess:
Zitat von Rémy Roesz:

Salut Remy!

Yes, 65 will still be raced in pro mode.

Cu
Stefan

Salut Stefan!

and 66? Pro mod also?

22.10.08, 15:05:27

Tom Schlosser

(User)

Reg. Datum: 22.05.08

Hi Admins,

Has anyone already thought about running the 66ers in PRO mode, too? I whould not be disclined to it. The running season teached us the cars (and the drivers) are stable enough to survive 50% GP distance. If we experience problems with PRO mode we always could return to INT mode after the first races in the new season.

By the way: The current length of the races is very good. Long enough to make up for a bad start or a spin.

Thx
Thomas
22.10.08, 16:33:38
| Neuer Beitrag |
Gehe zu:
Forum Regeln: